Piła: Ulica Ustronna oraz ulica Szlachecka - sięgacz c - jezdnia, krawężniki.
Numer ogłoszenia: 33129 - 2012; data zamieszczenia: 09.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ulica Ustronna oraz ulica Szlachecka - sięgacz c - jezdnia, krawężniki..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Budowa ulicy Ustronnej w zakresie jezdnia, krawężniki. Długość odcinka do realizacji ok. 126 m, szerokość jezdni 6,00 m. Zakres robót 1) wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, zabezpieczeniowych, odtworzeniowych 2) roboty ziemne 3) okrawężnikowanie krawężniki betonowe o wymiarach 15 x 22 cm na ławie betonowej 4) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego o grubości 25 cm - ok. 786 mkw 5) regulacja istniejącej infrastruktury podziemnej /skrzynki zaworów wodociągowych, gazowych, studnie teletechniczne, studnie na przyłączach kanalizacji sanitarnej/ 6) regulacja studni kanalizacji sanitarnej wraz z wymianą istniejących przykryw betonowych na włazy żeliwne typu ciężkiego 40 T z płytą odciążającą i ostatnim kręgiem 7) opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu oraz projektu organizacji budowy na czas realizacji zadania wraz z poniesieniem wszelkich kosztów z tym związanych 8) skuteczne zabezpieczenie terenu budowy 9) wykonanie i dostarczenie w dniu odbioru inwentaryzacji powykonawczej w ilości 6 szt. wraz z kompleksową dokumentacją powykonawczą w 2 egz. Budowa sięgacza c ulicy Szlacheckiej w zakresie jezdnia, krawężniki. Długość odcinka do realizacji ok. 83 m, szerokość jezdni 6,00 m. Zakres robót 1) wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, zabezpieczeniowych, odtworzeniowych 2) roboty ziemne 3) okrawężnikowanie krawężniki betonowe o wymiarach 15 x 22 cm na ławie betonowej 4) wykonanie nawierzchni z kostki brukowej betonowej szarej o grubości 8 cm na podbudowie z kruszywa łamanego o grubości 25 cm ok. 511 mkw 5) regulacja istniejącej infrastruktury podziemnej /skrzynki zaworów wodociągowych, gazowych, studnie teletechniczne, studnie na przyłączach kanalizacji sanitarnej/ 6) regulacja studni kanalizacji sanitarnej wraz z wymianą istniejących przykryw betonowych na włazy żeliwne typu ciężkiego 40 T z płytą odciążającą i ostatnim kręgiem 7) opracowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu oraz projektu organizacji budowy na czas realizacji zadania wraz z poniesieniem wszelkich kosztów z tym związanych 8) skuteczne zabezpieczenie terenu budowy 9) wykonanie i dostarczenie w dniu odbioru inwentaryzacji powykonawczej w ilości 6 szt. wraz z kompleksową dokumentacją powykonawczą w 2 egz. Przedmiot zamówienia określa projekt budowlany wraz z częścią kosztorysową oraz Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi /SST/, stanowiący część SIWZ. Ponadto 1) zapewnienie pełnej obsługi geodezyjnej i geotechnicznej 2) przeprowadzenie wizji lokalnej na terenie realizacji zamówienia i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazanych w ramach niniejszego zamówienia przez Zamawiającego 3) spełnienie wszelkich wymogów wynikających z protokołu ZUD 4) wykonanie dokumentacji fotograficznej przed i po wykonaniu zadania oraz przekazanie jej Zamawiającemu na nośniku elektronicznym 5) wykonanie, dostarczenie i ustawienie na terenie placu budowy tablicy informacyjnej z logotypem Miasta Piły /wzór poglądowy w załączeniu/. Tablica o wymiarach 2m na 1m zawierająca w treści tytuł zadania, wartość zadania w zaokrągleniu do liczb całkowitych. Wzór tablicy do uzgodnienia z Zamawiającym. Umocowanie stabilne na wysokość zapewniającą jej czytelność. Trwałość tablicy przez okres realizacji, do dnia odbioru końcowego. Koszt zrealizowania niniejszego punktu należy uwzględnić w tak zwanych kosztach ogólnych realizowanych robót..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 21.07.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 5 000,00zł (słownie: pięć tysięcy zł )
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) wykonał co najmniej dwa zadania związane z budową, przebudową dróg z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, potwierdzone dokumentami np. referencjami na dowód że roboty wykazane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone . Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien dysponować osobami posiadającymi doświadczenie i kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną tym osobom powierzone, spełniającymi poniższe wymagania: 1. kierownik budowy - uprawnienia budowlane w specjalności drogowej, min. 3-letnie doświadczenie po uzyskaniu uprawnień budowlanych Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującej wykonanie zamówieniai w tym względzie udokumentuje, że: 1) dysponuje własnymi środkami finansowymi (dopuszczalne jest tu wskazanie środków z kredytu obrotowego lub innego, o ile środki te nie są przeznaczone na zrealizowanie konkretnego celu), lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 300 tys. PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych) , 2) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 300 tys. PLN. Wykonawca którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, przed podpisaniem umowy przedłoży polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. b) parafowany projekt umowy - załącznik nr 7 do SIWZ c) kosztorys ofertowy uproszczony wypełniony wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ d) załącznik dotyczący podwykonawstwa - załącznik nr 6 do SIWZ d) dokument wniesienia wadium (potwierdzony za zgodność z oryginałem)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza zmianę okresu przewidzianego na ukończenie robót gdy wystąpią: - zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi odbiegającymi od typowych (niekorzystne),uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów. Przez niekorzystne warunki pogodowe rozumie się: występowanie na placu budowy temperatur powietrza poniżej 0°C mierzonej o godzinie 7:00 rano przez okres dłuższy niż 3 dni następujących jeden po drugim; wystąpienia w czasie dnia roboczego (7:00-16:00) intensywnych opadów śniegu lub deszczu przez 3 dni następujących jeden po drugim zaleganie przez 5 dni następujących jeden po drugim pokrywy śnieżnej przy czym wystąpienie niekorzystnych warunków pogodowych winno być zgłoszone w dzienniku budowy oraz pisemnie Zamawiającemu z potwierdzeniem przez Inspektora nadzoru a także stwierdzone zaświadczeniem najbliżej stacji meteorologicznej. zmiany spowodowane nieprzewidzianymi warunkami realizacji, tj. warunkami geologicznymi, archeologicznymi lub terenowymi, w szczególności: wykopaliska archeologiczne, niewypały i niewybuchy, niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane obiekty budowlane; zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności: a) wstrzymanie robót przez Zamawiającego lub rezygnację przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; kolizje z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji; odmienne od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót warunki terenowe, w szczególności istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych; 2. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: - zmianę osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy pod warunkiem uzyskania akceptacji Zamawiającego i spełnienia przez te osoby warunków SIWZ; - zmianę umowy w zakresie podwykonawców, za uprzednią zgodą Zamawiającego, tj. możliwe powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie Wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót, o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ, Każdy wniosek o zmianę zapisów umowy winien być przedłożony przez wykoanawcę pisemnie wraz z uzasadnieniem. Zmiana zapisów umowy może być przez Zamawiającego uznana wyłącznie w zakresie określonym w art. 144 ust. 1 ustwy pzp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.02.2012 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak