Piła: ŚWIADCZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU SYSTEMOWEGO NR POKL 09.01.02-03-050łamane11-00 pod nazwą Trampolina do sukcesu w klasach I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA
Numer ogłoszenia: 252561 - 2011; data zamieszczenia: 22.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ŚWIADCZENIE USŁUG EDUKACYJNYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU SYSTEMOWEGO NR POKL 09.01.02-03-050łamane11-00 pod nazwą Trampolina do sukcesu w klasach I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST GMINA PIŁA.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne obejmujące przeprowadzenie zajęć dydaktycznych w ramach projektu systemowego Trampolina do sukcesu Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Celem głównym programu Trampolina do sukcesu jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów i zmniejszanie dysproporcji w ich osiągnięciach edukacyjnych oraz podniesienie jakości procesu kształcenia poprzez indywidualizację procesu nauczania w klasach I myślnik III we wszystkich szkołach podstawowych funkcjonujących w Gminie Piła. Program w szczególności obejmuje zajęcia dydaktyczno wyrównawcze oraz specjalistyczne służące wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia z zakresu trudności w pisaniu i czytaniu oraz nauk matematycznych, doradztwo i opiekę pedagogiczno psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w zachowaniu i komunikacji z otoczeniem lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty, zajęcia dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem uzdolnień matematycznych przyrodniczych muzycznych plastycznych teatralnych języków obcych gimnastykę korekcyjną dla dzieci z wadami postawy zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy zajęcia specjalistyczne dla dzieci niepełnosprawnych stymulacja polisensoryczna  Cele szczegółowe zmniejszenie liczby uczniów z wadami postawy zmniejszenie liczby uczniów z zaburzeniami umiejętności szkolnych podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności uczniów w obszarze realizacji podstawy programowej w edukacji polonistycznej matematycznej i przyrodniczej,zmniejszenie skali występowania problemów związanych z zachowaniem się dzieci w szkole,korekcja wad postawy i wad wymowy poprawa relacji międzyludzkich wśród uczestników projektu poszerzenie oferty edukacyjnej dla uczniów zdolnych zajęć umożliwiających rozwijanie zainteresowań i talentów.  W ramach tego projektu realizowane będą zadania skierowane do uczestników uczniów klas I - III   w Szkole Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica, Szkole Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika Szkole Podstawowej nr 5 im. Dzieci Polskich Szkole Podstawowej nr 7 im. Adama Mickiewicza Szkole Podstawowej nr 12 z Oddziałami Integracyjnymi Zespole Szkół nr 1 im. Jana Brzechwy Zespole Szkół nr 2 im. Królowej Jadwigi Zespole Szkół nr 3 im. Lotników Polskich.  W ramach projektu realizowane będą zadania z następującego zakresu 1. zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem   dysleksji ogółem 810 godz. w tym w SP1 60 godz. dla 10 dzieci SP2 60 godz. dla 10 dzieci SP4 90 godz. dla 15 dzieci SP5 90 godz. dla 16 dzieci SP7 60 godz. dla 10 dzieci SP12 90 godz. dla 15 dzieci ZS1 90 godz. dla 16 dzieci ZS2 150 godz. dla 24 dzieci ZS3 120 godz. dla 19 dzieci 2. zajęcia dla dzieci z trudnościami w zakresie zdobywania umiejętności matematycznych ogółem 330 godz. w tym w SP2 30 godz. dla 6 dzieci SP4 60 godz. dla 15 dzieci SP5 60 godz. dla 15 dzieci SP7 30 godz. dla 8 dzieci SP12 60 godz. dla 17 dzieci ZS1 30 godz. dla 8 dzieci ZS3 60 godz. dla 17 dzieci 3. zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy ogółem 1470 godz. w tym w SP1 120 godz. dla 16 dzieci SP2 240 godz. dla 31 dzieci SP4 180 godz. dla 24 dzieci SP5 150 godz. dla 20 dzieci SP7 120 godz. dla 16 dzieci SP12 270 godz. dla 36 dzieci ZS1 120 godz. dla 16 dzieci ZS2 90 godz. dla 10 dzieci ZS3 180 godz. dla 20 dzieci, 4. zajęcia dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej ogółem 210 godz. w tym SP2 30 godz. dla 6 dzieci SP4 90 godz. dla 30 dzieci SP7 30 godz. dla 6 dzieci SP12 30 godz. dla 11 dzieci ZS2 30 godz. dla 5 dzieci 5. zajęcia dla dzieci z wadami postawy ogółem 1350 godz., w tym SP1 150 godz. dla 40 dzieci SP2 180 godz. dla 48 dzieci SP4 120 godz. dla 32 dzieci SP7 150 godz. dla 36 dzieci SP12 210 dla 57 dzieci ZS1 150 godz. dla 34 dzieci ZS2 240 godz. dla 60 dzieci ZS3 150 godz. dla 42 dzieci 6. zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych matematycznie ogółem 450 godz. w tym SP1 30 godz. dla 8 dzieci SP2 30 godz. dla 8 dzieci SP4 90 godz. dla 24 dzieci SP5 60 godz. dla 17 dzieci SP7 30 godz. dla 8 dzieci SP12 90 godz. dla 25 dzieci ZS1 60 godz. dla 12 godz. ZS2 60 godz. dla 16 dzieci 7. zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych przyrodniczo ogółem 180 godz. w tym SP2 60 godz. dla 10 dzieci SP7 30 godz. dla 8 dzieci SP12 90 godz. dla 23 dzieci 8. zajęcia dla dzieci uzdolnionych muzycznie ogółem 390 godz. w tym SP1 30 godz. dla 8 dzieci SP2 60 godz. dla 16 dzieci SP4 60 godz. dla 16 dzieci SP5 60 godz. dla 13 dzieci SP7 30 godz. dla 8 dzieci SP12 30 godz. dla 12 dzieci ZS1 60 godz. dla 12 dzieci ZS2 60 godz. dla 15 dzieci 9. zajęcia dla dzieci szczególnie uzdolnionych plastycznie ogółem 450 godz. w tym SP1 60 godz. dla 16 dzieci SP2 60 godz. dla 16 dzieci SP4 60 godz. dla 16 dzieci SP5 60 godz. dla 15 dzieci SP7 30 godz. dla 8 dzieci SP12 30 godz. dla 11 dzieci ZS1 60 godz. dla 17 dzieci ZS2 90 godz. dla 24 dzieci 10. zajęcia teatralne z dziećmi zdolnymi ogółem 150 godz. w tym SP1 60 godz. dla 16 dzieci SP4 90 godz. dla 24 dzieci 11. zajęcia dla dzieci uzdolnionych językowo ogółem 60 godz. w tym SP4 60 godz. dla 16 dzieci 12. zajęcia terapeutyczne dla dzieci niepełnosprawnych stymulacja polisensoryczna ogółem 90 godz. w tym SP 12 90 godz. dla 12 dzieci. Jednostka godzina w SIWZ używana jest w rozumieniu 1 godziny lekcyjnej, tzn. 45 minut. Rozpoczęcie wyżej wymienionych zajęć przewidziane jest od dnia podpisania umowy do dnia 30 czerwca 2012 r. w wymiarze 30 godzin zajęć dla grupy, w układzie: 2011 r. 12 godzin zajęć dla grupy 2012 r. 18 godzin zajęć dla grupy. W ramach projektu przewidziano realizację 5940 godzin zajęć specjalistycznych dla 1267 uczestników projektu podzielonych na 198 grup. W ramach uzgodnień w zakresie tworzenia harmonogramu realizacji zajęć Wykonawca powinien przestrzegać ponadto następujących zasad: 1. zajęcia będą się odbywać jedynie w dni robocze, z wyłączeniem sobót, 2. zajęcia nie będą odbywać się w dni wolne od zajęć szkolnych, 3. ustalenie konkretnych dni oraz godzin zajęć w poszczególnych grupach powinno następować z uwzględnieniem planu lekcji uczniów wchodzących w skład danej grupy tak, aby nie pokrywały się one z godzinami lekcji uczniów w danym dniu, 4. zajęcia nie powinny odbywać się wcześniej aniżeli przed godziną 8.00, ani też później aniżeli po godzinie 19.00. Obowiązki Wykonawcy Do obowiązków prowadzących zajęcia w ramach projektu systemowego Trampolina do sukcesu - Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła będzie należeć  opracowanie na podstawie udostępnionych wyników badań i analiz potrzeb indywidualnych uczestników projektu (diagnoz) z danej szkoły podstawowej programu i planu pracy dla poszczególnych zajęć pozalekcyjnych dla danej grupy uczestników projektu zwanych dalej Programem pracy, i przedstawienie ich do akceptacji dyrektorowi danej szkoły, 1. opracowanie szczegółowych planów zajęć grup uczniów danej szkoły podstawowej na podstawie informacji zawartych w załączniku nr 8.1 do 8.9 do SIWZ - Harmonogramy realizacji zajęć projektu Trampolina do sukcesu, 2. prowadzenie zajęć według harmonogramu oraz przewidzianej liczby godzin lekcyjnych przez osoby posiadające kwalifikacje wymagane do nauczania danej grupy tematycznej, zgodnie z zakresem projektu wynikającym z opisu przedmiotu zamówienia w SIWZ i w myśl sporządzonego przez siebie Programu pracy zaakceptowanego przez Zleceniodawcę na zasadach określonych w pkt.1, 3. dokumentowanie na bieżąco prowadzonych przez realizatorów zajęć pozalekcyjnych w postaci Kart czasu pracy oraz dzienników zajęć w celu bieżącego monitorowania obecności Beneficjentów Ostatecznych na prowadzonych zajęciach. Wszelkie nieobecności uczestników projektu na zajęciach muszą być pisemnie usprawiedliwione przez rodziców i dołączone do dokumentacji, 4.prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu oraz przekazywanie, co najmniej raz w miesiącu, informacji w formie elektronicznej i papierowej dyrektorowi szkoły,w której realizowany jest projekt oraz koordynatorowi projektu o stanie realizacji planu zajęć, w tym liczby zrealizowanych godzin, a także powiadamianie o innych istotnych zdarzeniach, które wystąpiły podczas realizacji Projektu, 5. wspomaganie promocji i ewaluacji projektu - informowanie o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz współpraca z koordynatorem projektu i szkolnymi opiekunami merytorycznymi w mierzeniu postępów uczniów w zakresie rezultatów projektu, 6. dokonywanie ewaluacji pracy dla zajęć pozalekcyjnych oraz dokonywanie ewaluacji osiągnięć rozwojowych uczniów (Beneficjentów Ostatecznych) pod kątem rozwoju postaw, umiejętności i poziomu wiedzy, w tym w zakresie rezultatów wskazanych w projekcie, 7. opracowanie dokumentu podsumowującego realizację projektu z uwzględnieniem opisu wykonania zaplanowanych rezultatów i produktów projektu, tj. a. twardych rezultatów projektu w postaci objęcia 1267 uczniów (100 procent uczniów ze szkół objętych projektem, dla których organem prowadzącym jest Gmina Piła, w tym 52,72 procent chłopców oraz 47,28 procent dziewcząt) zajęciami wyrównawczymi oraz rozwijającymi ich zainteresowania, ograniczenia u 135 uczniów problemów związanych z nauką czytania i pisania, wyrównania wiedzy u 86 uczniów z zaburzeniami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, wyeliminowanie problemu zaburzeń mowy u 189 dzieci, wyeliminowanie kłopotów w komunikacji z otoczeniem u 58 uczniów, korekty wad postawy u 349 uczniów, objęcie 12 uczniów niepełnosprawnych zajęciami terapeutycznymi, rozwoju zdolności: matematycznych u 118 dzieci, przyrodniczych u 41 dzieci, muzycznychu 100 dzieci, plastycznych u 123 dzieci, teatralnych u 40 dzieci, językowych u 16 dzieci, b. miękkich rezultatów projektu w postaci poszerzenia wiedzy i umiejętności u 100 procent uczniów biorących udział w zajęciach, rozwoju zainteresowań i zdolności u 100 procent uczniów biorących udział w zajęciach, wzrostu aspiracji u 100 procent uczestników projektu, poprawy zdolności w zakresie funkcjonowania w społeczeństwie u 100 procent uczestników projektu, ograniczenia deficytów rozwojowych u 100 procent uczestników zajęć, wzrostu umiejętności współpracy w zespole, samooceny oraz motywacji u biorących udział w projekcie uczniów, c. powstałych produktów w postaci: przeprowadzenia zajęć w zakresie likwidacji braków u dzieci z zakresu: umiejętności pisania i czytania, matematycznych oraz korekta zaburzeń wad wymowy, postawy,komunikacji z otoczeniem, zaburzeń u dzieci niepełnosprawnych - w łącznym wymiarze 4260 godzin, co stanowi 71,72 procent ogółu godzin projektu, przeprowadzenie zajęć rozwijających talenty i uzdolnienia dzieci z różnych dziedzin: matematycznej, przyrodniczej, muzycznej, plastycznej, teatralnej, językowej w łącznym wymiarze 1680 godzin, co stanowi 28,28 procent ogółu godzin projektu.  9. ponoszenie odpowiedzialności materialnej za powierzone mienie, 10. zobowiązanie do przestrzegania regulaminu szkoły i pracowni, w której prowadzone będą zajęcia, 11. decydowanie o doborze metod i środków dydaktycznych w prowadzeniu zajęć ze szczególnym stosowaniem aktywizujących metod nauczania z naciskiem na umiejętność wykorzystania wiedzy w praktyce, 12. przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych w stosunku do wszystkich uczestników projektu, 13. przekazanie wykazu osób, które będą przetwarzać dane osobowe beneficjentów Ostatecznych projektu w celu uzyskania upoważnienia od Prezydenta Miasta Piły do przetwarzania danych osobowych oraz wpisu do ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych realizatorów projektu w związku z realizacją projektu, 14. przestrzeganie zasad zawartych w wytycznych dotyczących oznaczania projektów systemowych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które zamieszczone są na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej www.efs.wup.poznan.pl, 15. przygotowanie materiałów dydaktycznych dla uczestników zajęć. Szczegółowe informacje o terminach prowadzenia zajęć z podziałem na grupy BO w danej szkole zawarte są w załączniku nr 8.1 do 8.9 do SIWZ - Harmonogramy realizacji zajęć projektu Trampolina do sukcesu.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie wymagane

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. b) parafowane projekty umów - załącznik nr 7.1 - 7.9 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

nieprzewidziane zdarzenia losowe

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.09.2011 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak