Piła: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp.
- Centrum Strzelectwa Sportowego - opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188
Numer ogłoszenia: 156391 - 2011; data zamieszczenia: 03.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego - opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zamówienia opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188, akres projektu budowlano - wykonawczego: a) projekt drogowy; b) projekt organizacji ruchu docelowy ( wraz z wymaganymi uzgodnieniami); c) inwentaryzacja istniejącej zieleni wraz z zestawieniami i oznakowaniem (zgodnie ze stosownymi przepisami ) drzew, krzewów do wycinki i lub przesadzenia; d) projekt organizacji ruchu na czas budowy ( wraz z wymaganymi uzgodnieniami); W ramach powyższego zadania do projektanta należy także, w szczególności : a) uzyskanie oraz przekazanie zamawiającemu 1 egz. aktualnego podkładu geodezyjnego do celów projektowych; b) uzyskanie oraz przekazanie Zamawiającemu 1 egz. aktualnej mapy własnościowej terenu wraz z wypisem z rejestru gruntów; c) uzyskanie wypisu i wyrysu z aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Piły w zakresie niezbędnym do realizacji dokumentacji; d) nawiązać się projektowo do istniejących ulic oraz dróg wewnętrznych na działce nr 51/4 realizowanych zgodnie z dokumentacją pn Rozbudowa Centrum Strzelectwa Sportowego TARCZA ramach rewitalizacji obszaru powojskowego autorstwa Studio Architektury KONTUR. Zaznaczyć występujące kolizje w szczególności sieciami, przedstawić projektowo ich rozwiązania oraz uzgodnić z właścicielami mediów; e) rozwiązanie odwodnienia zjazdu; f) uzyskanie protokołu ZUD i wszelkich innych wymaganych uzgodnień; g) wyjaśnienie wszelkich wątpliwości dotyczących projektu oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji; h) uwzględnienie w projekcie w formie wytycznych, kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na etapie wykonawstwa robót budowlanych i) uwzględnienie w projekcie wszelkich niezbędnych kwestii związanych z ochroną środowiska; j) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych w tym pozwolenia na budowę, k) zachowanie ciągłości ciągów pieszo - rowerowych Ponadto projektant powinien uwzględni następujące uwagi a) opracowując projekt budowy zjazdu wraz z pasem prawoskrętu , należy uwzględnić wymogi rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.nr 43 poz 430 ) przyjmując klasę drogi G oraz : - szerokość jezdni zjazdu nie większą niż 6,0m - zastosować łuki wyokrąglające o R=10,0m - długość pasa prawskręt winna być zaprojektowana dla prędkości projektowej 60km/h - konstrukcję nawierzchni pasa jezdni pasa prawoskrętu przyjąć jak dla ruchu kategorii KR3, b) z uwagi na ustalenia zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, dopuszcza się dla planowanego włączenia Centrum Strzelectwa Sportowego tylko relacje prawoskrętne tj. wjazd i wyjazd. Z uwagi na powyższe należy ograniczyć możliwość zjazdu Powstańców Wlkp. dla pojazdów jadących w kierunku Złotowa, poprzez ustawienie oznakowania B-21 zakaz skrętu w lewo a na ulicy Styki ustawienie oznakowania C-8 nakaz jazdy w prawo lub w lewo). Na wyjeździe z planowanej inwestycji należy ustawić oznakowanie C-2 ( nakaz jazdy w prawo za znakiem). Zmiana organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku, umożliwiająca zjazd do Centrum Strzelectwa Sportowego dla pojazdów z kierunku relacji Piła - Złotów, możliwa będzie po wybudowaniu ronda na wysokości zakładów Philipsa. c) w celu wyrażenia zgody na budowę zjazdu w formie decyzji administracyjnej zgodnie z art 29 ustawy o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz.U. nr 19.2007 poz. 115 ze zmianami) należy przedłożyć w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Poznaniu: - 3kpl. projektu budowlanego zjazdu wraz z wydzielonym prawoskrętem z uwzględnieniem prawidłowego odwodnienia pasa drogowego ( przekrój podłużny, przekrój poprzeczny, szczegóły konstrukcyjne, opis techniczny) - zatwierdzony przez WZDW projekt oznakowania na czas realizacji robót w pasie drogi nr 188 oraz zmiany oznakowania stałego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U.nr 177, poz. 1729). W/w projekty przed wdrożeniem do zatwierdzenia wymagają uzyskania opinii wydanej przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu oraz Rejon Dróg w Złotowie. - aktualny skrócony wypis z rejestru gruntów dla działki o nr ewidencyjnym 51/4 oraz działki stanowiącej pas drogi wojewódzkiej nr 188 na obszarze projektowanego zjazdu. Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca winien dokonać szczegółowej inwentaryzacji stanu istniejącego oraz dostosować w niezbędny i najbardziej racjonalny sposób stan projektowany do istniejącego. Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana w szczególności zgodnie z: 1. ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późniejszymi zmianami); 2. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 Nr 120, poz.1133) 3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 Nr 130, poz. 1389) 4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego 5. innymi obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, zasadami wiedzy technicznej, przepisami związanymi z ochroną środowiska itd. Dokumentację techniczną należy dostarczyć wraz ze spisem zawartości w następujących ilościach egzemplarzy: Projekt budowlano - wykonawczy - 10 egz., Przedmiar robót - 2 egz. Kosztorys nakładczy - 2 egz. Kosztorys inwestorski - 2 egz. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 4 egz. Całość dokumentacji w wersji elektronicznej na płytach CD - 2 komplety Na oddzielnych opisanych nośnikach należy dostarczyć część projektową( tekstowo - rysunkową , specyfikacje techniczne) , oraz część kosztorysową. Wykonawca winien dołożyć należytej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca wskaże osobę, która posiada uprawnienia budowlane do projektowania odpowiednie do przedmiotu zamowienia - projektant o specjalności drogowej
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
oświadczenie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. b) parafowany projekt umowy - załącznik nr 5 do SIWZ
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
A. Zmiana okresu przewidzianego na ukończenie robót: 1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; 2. zmiany będące następstwem działania organów administracji, tj. odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. , B. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1. zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy nie inne niż spełniające warunki określone w ogłoszeniu lub SIWZ. Zmiana tych osób nie wymaga aneksu do umowy (dla skutecznej zmiany niezbędna jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); 2. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu urnowy zgodnie z SIWZ; 3. zmiana obowiązującej stawki VAT; 4. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek ewentualnych zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia; 5. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; 6. kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2011 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie