Piła: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego - opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188
Numer ogłoszenia: 156391 - 2011; data zamieszczenia: 03.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rewitalizacja obszaru powojskowego w Pile przy al. Powstańców Wlkp. - Centrum Strzelectwa Sportowego - opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opis zamówienia opracowanie dokumentacji projektowo- kosztorysowej oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót na zjazd publiczny do działki nr 51/4 z drogi wojewódzkiej nr 188, akres projektu budowlano - wykonawczego: a) projekt drogowy; b) projekt organizacji ruchu docelowy ( wraz z wymaganymi uzgodnieniami); c) inwentaryzacja istniejącej zieleni wraz z zestawieniami i oznakowaniem (zgodnie ze stosownymi przepisami ) drzew, krzewów do wycinki i lub przesadzenia; d) projekt organizacji ruchu na czas budowy ( wraz z wymaganymi uzgodnieniami); W ramach powyższego zadania do projektanta należy także, w szczególności : a) uzyskanie oraz przekazanie zamawiającemu 1 egz. aktualnego podkładu geodezyjnego do celów projektowych; b) uzyskanie oraz przekazanie Zamawiającemu 1 egz. aktualnej mapy własnościowej terenu wraz z wypisem z rejestru gruntów; c) uzyskanie wypisu i wyrysu z aktualnego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Piły w zakresie niezbędnym do realizacji dokumentacji; d) nawiązać się projektowo do istniejących ulic oraz dróg wewnętrznych na działce nr 51/4 realizowanych zgodnie z dokumentacją pn Rozbudowa Centrum Strzelectwa Sportowego TARCZA ramach rewitalizacji obszaru powojskowego autorstwa Studio Architektury KONTUR. Zaznaczyć występujące kolizje w szczególności sieciami, przedstawić projektowo ich rozwiązania oraz uzgodnić z właścicielami mediów; e) rozwiązanie odwodnienia zjazdu; f) uzyskanie protokołu ZUD i wszelkich innych wymaganych uzgodnień; g) wyjaśnienie wszelkich wątpliwości dotyczących projektu oraz pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji; h) uwzględnienie w projekcie w formie wytycznych, kwestii związanych z bezpieczeństwem i ochroną zdrowia na etapie wykonawstwa robót budowlanych i) uwzględnienie w projekcie wszelkich niezbędnych kwestii związanych z ochroną środowiska; j) uzyskanie wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych w tym pozwolenia na budowę, k) zachowanie ciągłości ciągów pieszo - rowerowych Ponadto projektant powinien uwzględni następujące uwagi a) opracowując projekt budowy zjazdu wraz z pasem prawoskrętu , należy uwzględnić wymogi rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U.nr 43 poz 430 ) przyjmując klasę drogi G oraz : - szerokość jezdni zjazdu nie większą niż 6,0m - zastosować łuki wyokrąglające o R=10,0m - długość pasa prawskręt winna być zaprojektowana dla prędkości projektowej 60km/h - konstrukcję nawierzchni pasa jezdni pasa prawoskrętu przyjąć jak dla ruchu kategorii KR3, b) z uwagi na ustalenia zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, dopuszcza się dla planowanego włączenia Centrum Strzelectwa Sportowego tylko relacje prawoskrętne tj. wjazd i wyjazd. Z uwagi na powyższe należy ograniczyć możliwość zjazdu Powstańców Wlkp. dla pojazdów jadących w kierunku Złotowa, poprzez ustawienie oznakowania B-21 zakaz skrętu w lewo a na ulicy Styki ustawienie oznakowania C-8 nakaz jazdy w prawo lub w lewo). Na wyjeździe z planowanej inwestycji należy ustawić oznakowanie C-2 ( nakaz jazdy w prawo za znakiem). Zmiana organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku, umożliwiająca zjazd do Centrum Strzelectwa Sportowego dla pojazdów z kierunku relacji Piła - Złotów, możliwa będzie po wybudowaniu ronda na wysokości zakładów Philipsa. c) w celu wyrażenia zgody na budowę zjazdu w formie decyzji administracyjnej zgodnie z art 29 ustawy o drogach publicznych ( tekst jednolity Dz.U. nr 19.2007 poz. 115 ze zmianami) należy przedłożyć w Wielkopolskim Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Poznaniu: - 3kpl. projektu budowlanego zjazdu wraz z wydzielonym prawoskrętem z uwzględnieniem prawidłowego odwodnienia pasa drogowego ( przekrój podłużny, przekrój poprzeczny, szczegóły konstrukcyjne, opis techniczny) - zatwierdzony przez WZDW projekt oznakowania na czas realizacji robót w pasie drogi nr 188 oraz zmiany oznakowania stałego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23.09.2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (Dz. U.nr 177, poz. 1729). W/w projekty przed wdrożeniem do zatwierdzenia wymagają uzyskania opinii wydanej przez Komendę Wojewódzką Policji w Poznaniu oraz Rejon Dróg w Złotowie. - aktualny skrócony wypis z rejestru gruntów dla działki o nr ewidencyjnym 51/4 oraz działki stanowiącej pas drogi wojewódzkiej nr 188 na obszarze projektowanego zjazdu. Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca winien dokonać szczegółowej inwentaryzacji stanu istniejącego oraz dostosować w niezbędny i najbardziej racjonalny sposób stan projektowany do istniejącego. Dokumentacja techniczno-kosztorysowa winna być opracowana w szczególności zgodnie z: 1. ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późniejszymi zmianami); 2. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 03 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003 Nr 120, poz.1133) 3. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2004 Nr 130, poz. 1389) 4. Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego 5. innymi obowiązującymi w przedmiotowym zakresie przepisami i normami, zasadami wiedzy technicznej, przepisami związanymi z ochroną środowiska itd. Dokumentację techniczną należy dostarczyć wraz ze spisem zawartości w następujących ilościach egzemplarzy: Projekt budowlano - wykonawczy - 10 egz., Przedmiar robót - 2 egz. Kosztorys nakładczy - 2 egz. Kosztorys inwestorski - 2 egz. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 4 egz. Całość dokumentacji w wersji elektronicznej na płytach CD - 2 komplety Na oddzielnych opisanych nośnikach należy dostarczyć część projektową( tekstowo - rysunkową , specyfikacje techniczne) , oraz część kosztorysową. Wykonawca winien dołożyć należytej staranności w celu prawidłowego sporządzenia oferty, a zwłaszcza rzetelnego wyliczenia ceny oferty adekwatnej dla realizacji kompletnego przedmiotu zamówienia..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 2.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu, ( w przypadku podmiotów występujących wspólnie) - przygotowane zgodnie z zapisami części VII pkt. 4 SIWZ. b) parafowany projekt umowy - załącznik nr 5 do SIWZ

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

A. Zmiana okresu przewidzianego na ukończenie robót: 1. zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi, w szczególności: a) klęski żywiołowe; 2. zmiany będące następstwem działania organów administracji, tj. odmowa wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezależnych od Wykonawcy. , B. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami: 1. zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu umowy nie inne niż spełniające warunki określone w ogłoszeniu lub SIWZ. Zmiana tych osób nie wymaga aneksu do umowy (dla skutecznej zmiany niezbędna jest uzyskanie zgody Zamawiającego na zaproponowaną osobę); 2. siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu urnowy zgodnie z SIWZ; 3. zmiana obowiązującej stawki VAT; 4. zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek ewentualnych zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie przedsięwzięcia; 5. rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy; 6. kolizja z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami; W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie lub usunięcie kolizji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: www.pila.pl.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2011 godzina 09:00, miejsce: siedziba Zamawiającego pok. 134 pietro I - Kancelaria Główna.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie