Piła: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły - roboty dodatkowe IV
Numer ogłoszenia: 116393 - 2011; data zamieszczenia: 15.04.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 109445 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła, Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły - roboty dodatkowe IV.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: 1. zwiększenie ilości wykonanych warstw konstrukcyjnych jezdni na projektowanym odcinku (Protokół konieczności 31) 2. zwiekszenie zakresu robót odwodnieniowych na pochylni przy obiekcie MG1 (PK 32) 3. wykonanie nasadzeń zieleni izolacyjnej na wykonanym odcinku (PK 33) 4. bilans ilości wykonanych tarcz znaków drogowych i słupków do znaków (PK 34).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.22-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 12.04.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: .
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 141750,34 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty: 174352,92
Oferta z najniższą ceną: 174352,92 / Oferta z najwyższą ceną: 174352,92
Waluta: PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wykonanie ww robót jest niezbędne i konieczne ze względu na właściwą i efektywną realizację przedsięwzięcia oraz w związku z koniecznością osiągnięcia celu określonego w dokumentacji projektowej. Ponadto z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a także od ich wykonania uzależnione jest prawidłowe funkcjonowanie przedmiotu zamówienia podstawowego. ad.1 - Powstała różnica pomiędzy powierzchnią warstw konstrukcyjnych jezdni w kosztorysie ofertowym, a stanem faktycznym, określonym na podstawie wykonanych dokumentów powykonawczych wynika z konieczności wykonania w szerszym zakresie niż przewidywał projekt budowy przebudowy nawierzchni w obrębie skrzyżowania. Spowodowane jest to stanem technicznym istniejących nawierzchni oraz różnicą rzędnych. Uniemożliwia to prawidłowy sposób wykonania połączeń nowych nawierzchni z istniejącymi; ad.2 - Konieczne jest uwzględnienie elementów wchodzących w skład odwodnienia pochylni przy obiekcie MG1, które są niezbędne do wykonania prawidłowego odwodnienia, oraz konieczne jest wykonanie odwodnienia na obiekcie EG2 w postaci 2 wpustów deszczowych Ø 500 w celu poprawnego funkcjonowania odwodnienia pasa drogowego; ad.3 - W trakcie realizacji nasadzeń drzew i krzewów zgodnie z projektem wykonawczym zieleni stwierdzono rozbieżności co do ilości materiału. Wykonanie wszystkich nasadzeń zieleni izolacyjnej zgodnie z projektem jest niezbędne do spełnienia stawianych wymogów środowiskowych (ochrona przed hałasem); ad.4 - Oznakowanie pionowe zostało wykonane zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Powstała różnica między ilością słupków oraz tarcz znaków w kosztorysie ofertowym, a stanem faktycznym w projekcie organizacji ruchu. Uzupełnienie oznakowania jest niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zamówienia, a oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego stworzyłoby niebezpieczeństwo dla użytkowników ruchu, wykonanie zamówienia podstawowego uzaleznione jest od wykonania przedmiotowych robót.