Piła: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły - roboty dodatkowe IV
Numer ogłoszenia: 109445 - 2011; data zamieszczenia: 07.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piła, Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566 , strona internetowa www.um.pila.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły - roboty dodatkowe IV.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. zwiększenie ilości wykonanych warstw konstrukcyjnych jezdni na projektowanym odcinku (Protokół konieczności 31) 2. zwiekszenie zakresu robót odwodnieniowych na pochylni przy obiekcie MG1 (PK 32) 3. wykonanie nasadzeń zieleni izolacyjnej na wykonanym odcinku (PK 33) 4. bilans ilości wykonanych tarcz znaków drogowych i słupków do znaków (PK 34).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.22-0.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybu
Wykonanie ww robót jest niezbędne i konieczne ze względu na właściwą i efektywną realizację przedsięwzięcia oraz w związku z koniecznością osiągnięcia celu określonego w dokumentacji projektowej. Ponadto z przyczyn technicznych i gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów, a także od ich wykonania uzależnione jest prawidłowe funkcjonowanie przedmiotu zamówienia podstawowego. ad.1 - Powstała różnica pomiędzy powierzchnią warstw konstrukcyjnych jezdni w kosztorysie ofertowym, a stanem faktycznym, określonym na podstawie wykonanych dokumentów powykonawczych wynika z konieczności wykonania w szerszym zakresie niż przewidywał projekt budowy przebudowy nawierzchni w obrębie skrzyżowania. Spowodowane jest to stanem technicznym istniejących nawierzchni oraz różnicą rzędnych. Uniemożliwia to prawidłowy sposób wykonania połączeń nowych nawierzchni z istniejącymi; ad.2 - Konieczne jest uwzględnienie elementów wchodzących w skład odwodnienia pochylni przy obiekcie MG1, które są niezbędne do wykonania prawidłowego odwodnienia, oraz konieczne jest wykonanie odwodnienia na obiekcie EG2 w postaci 2 wpustów deszczowych Ø 500 w celu poprawnego funkcjonowania odwodnienia pasa drogowego; ad.3 - W trakcie realizacji nasadzeń drzew i krzewów zgodnie z projektem wykonawczym zieleni stwierdzono rozbieżności co do ilości materiału. Wykonanie wszystkich nasadzeń zieleni izolacyjnej zgodnie z projektem jest niezbędne do spełnienia stawianych wymogów środowiskowych (ochrona przed hałasem); ad.4 - Oznakowanie pionowe zostało wykonane zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu. Powstała różnica między ilością słupków oraz tarcz znaków w kosztorysie ofertowym, a stanem faktycznym w projekcie organizacji ruchu. Uzupełnienie oznakowania jest niezbędne do prawidłowego i kompletnego wykonania zamówienia, a oddzielenie zamówienia dodatkowego od podstawowego stworzyłoby niebezpieczeństwo dla użytkowników ruchu, wykonanie zamówienia podstawowego uzaleznione jest od wykonania przedmiotowych robót.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum Firm: Lider - POL-DRÓG PIŁA SPÓŁKA Z O.O. ul. Wawelska 106, 64-920 Piła Partner - GRUPA KAPITAŁOWA POL-DRÓG SPÓŁKA Z O.O. Kłębowiec 90, ul. Wawelska 106, 64-920 Piła, kraj/woj. wielkopolskie.